Search This Blog

Wednesday, April 22, 2009

My Song for Today



Here is my translation. I will ask the next Swede I meet about the "Sinnerna" line. I don't understand that.

Kärleken Är Evig = Love Is Eternal
Music by Torgny Söderberg
Lyrics by Per Gessle

Drömmen om dig en gång = The dream of you once
Drömmen om dig är sann = The dream of you is true
För alltid, tillsammans = Forever together

Nu när alla gator ligger tomma = Now that all the streets are empty
Nu när jag är ensam, vill jag komma dig nära = Now when I'm alone, I would get you close
Jag hör ljudet från en trumma inom mig = I hear the sound of a drum in me
Ingen annan når mig som du når mig = No other reaches me that you reach me
Ingen annan får mig för du står mig så nära = No one else is me you are so close to me
Åh, det känns i hela kroppen inom mig = Oh, it feels like the entire body within me

Kom och följ mig fram = Come and follow me
Kom och ta min hand = Come and take my hand

Kärleken är evig när vi är tillsammans = Love is eternal, when we are together
Ingenting är större än det här = Nothing is bigger than this

Drömmen om dig än gång, drömmen om dig är sann =The dream of you once again, the dream of you is true
För alltid tillsammans = Forever together

Nu när månen lyser på mitt fönster = Now when the moon is shining on my window
Nu när hela himlen är kristaller som glänser = Now that the whole sky is crystal that shines
Vill jag inte hissa hjärtats vita flagg = I do not want to raise the heart's white flag
Sinnerna ska vakna, jobba över =? Sinn Erna should wake up, work over
Ljuset som jag saknat det är allt jag behöver = The light that I missed it is all I need
Jag vill gå och följa linjen i din hand = I want to go and follow the line in your hand

Jag vill vara här = I want to be here
Vara där du är = Be where you are

Kärleken är evig när vi är tillsammans = Love is eternal, when we are together
Ingenting är större än det här = Nothing is bigger than this
Drömmen om dig en gång, drömmen om dig är sann =The dream of you once, the dream of you is true

Kärleken är evig när vi är tillsammans = Love is eternal, when we are together
Ingenting är större än det här = Nothing is bigger than this
Drömmen om dig en gång, drömmen om dig är sann = The dream of you once, the dream of you is true

Tid för en tro och tid för en evig hamn = Time for a belief and time of an eternal port

Drömmen om dig är sann = The dream of you is true

Per Gessle is famous outside Sweden for Roxette. So, here is Marie:

No comments:

Post a Comment