Search This Blog

Tuesday, April 28, 2009

Molly My Marianne Sandén - Gabriellas Sång

Everyone wants to give Molly a hug when she sings this song from the movie, "As It is in Heaven".

Translation

Literal Translation
Gabrielle Ellas song
Det är nu som livet är mitt = It is now that my life is
Jag har fått en stund här på jorden = I have a moment here on earth
Och min längtan har fört mig hit = And my longing has brought me here
Det jag saknat och det jag fått = What I missed and what I have

Det är ändå vägen jag valt = It is still the way I chose
Min förtröstan långt bortom orden = My confidence far beyond words
Som har visat en liten bit = As has been shown a little bit
Av den himmel jag aldrig nått = Of the sky I never reached

Jag vill känna att jag lever = I want to feel that I live
All den tid jag har = All the time I have
Ska jag leva som jag vill = Should I live as I want
Jag vill känna att jag lever = I want to feel that I live
Veta att jag räcker till = Know that I am enough

Jag har aldrig glömt vem jag var = I have never forgotten who I was
Jag har bara låtit det sova = I have just let it sleep
Kanske hade jag inget val = Perhaps I had no choice
Bara viljan att finnas kvar = Only the will to exist

Jag vill leva lycklig för att jag är jag = I want to live happy because I am I
Kunna vara stark och fri = Be strong and free
Se hur natten går mot dag = See how the night goes against days
Jag är här och mitt liv är bara mitt = I am here and my life is just my
Och den himmel jag trodde fanns = And the heaven I thought was
Ska jag hitta där nånstans = Should I find somewhere where

Jag vill känna att jag levt mitt liv = I want to feel that I lived my life

No comments:

Post a Comment