Search This Blog

Wednesday, August 11, 2010

An Uplifting Swedish Lesson


(This just my translation to help me learn Swedish.)
--------------- Stad I Ljus - City of Light ---------------
Min resa var mot solen, långt bortom alla slutna rum,
My journey was towards the sun, far beyond any enclosed place,

Där allting är oändligt, och alla gränser har förevigt suddats ut.
Where everything is infinite, and all borders are forever wiped out.

Jag ville se miraklet, och höra ord som föder liv,
I wanted to see the miracle, and hear word give rise to life,

Bli buren av en styrka, som bara växer när jag anat mitt motiv.
To be borne of a strength, which only grows when I realize my motive.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
The city of light, in a country without a name,

Ge mig liv, där allting föds på nytt.
Give me life, where everything is born anew.

Och så när allt förändrats, när tiden inte längre finns,
And so when everything is changed, when time no longer exits,

Så ser jag oss tillsammans, och då är resan slut,
Then, I see us together through the journey's end,

Det enda som vi minns.
The only thing we remember.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
The city of light, in a country without a name,

Ge mig liv, där allting föds på nytt.
Give me life, where everything is born anew.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
The city of light, in a country without a name,

Ge, ge mig liv, där allting föds på nytt.
Give, give me life, where everything is born anew.





Frida - Man vill ju leva lite dessemellan

Nåden den faller

På en avlägsen höjd

1 comment: