Search This Blog

Saturday, April 17, 2010

Vi har hunnit fram till refrängen


Många sånger har vi två
Genom åren lyssnat till,
Schlager, visa, pop och jazz
Många kan vi utan till,
Om i moll eller dur
Alltid sjöng vi med,
Det var då för längesen
Det är slut med det.

Refräng
Vi har hunnit fram till refrängen
På vår sista avskedssång,
Vi har hunnit fram till refrängen
Även visorna har ett slut en gång.

Biograf och restaurang
Park och club och diskotek,
Alla ställen var vi på
Livet var en enda lek,
Det vår då och det hör
Till förgångna dar,
Sångerna dom tystnade
Bara en blev kvar.
Refräng

Skilda vägar ska vi gå
Nya vänner ska vi få,
Underligt att ensam va´
Sen man länge varit två,
Underligt då man hör
Någon melodi,
Som vi kanske dansa till
Minnen sitter i.

Refräng x 2
(N. Sedaka, H. Greenfield / Stikkan Anderson)

The same thing with different photos...


In English...


Glöm Honom (Forget About Him)

Glöm Honom
(Zimmermann / Fältskog )


Du går omkring rastlös och sur, varför det?
Trodde du att han skulle stanna kvar hos dig?
Det gör mig ont att han skulle svika både dig och mig
Du får gråta här i knät på mig om du vill.

Glöm honom, oh oh
Glöm honom, oh oh
För han har nog redan en ny igen.

Det gör mig ont att han skulle svika både dig och mig
Du får gråta här i knät på mig om du vill.

Glöm honom, oh oh
Glöm honom, oh oh
Du är inte ensam,
Så glöm honom, oh oh
Glöm honom, oh oh...

No comments:

Post a Comment