Search This Blog

Monday, June 11, 2012

Today's Swedish lesson.

The reason for this video being in my Swedish lesson is that I want to know what it being said. 


Jag lyssnar på musik och min Ande svävar fortfarande över huvudstad i Dalärna.




Sonja Aldén – I din himmel: Låtens text

Ett steg i sänder och en tro = A step in sending and a belief
att detta liv får ha en bro = that this life may have a bridge
en bro över tid och över rum =  a bridge across time and across space
där år och dagar ryms i en sekund = where the year and days fit in one second 

Där i din himmel bortom sekel av skimmer = There in your heaven beyond a century of shimmer
Längre än ögat når, än jag förstår = Further than the eye can see, now I understand
väntar du på mig = you are waiting for me
Och när tiden är inne, när livet blir till ett minne = And when the time comes, when life becomes a memory
Hittar jag vägen fram till evighetens land och till dig = I'll find the way to the eternal land and to you 
Av alla tecken man kan få = Of all the signs one can have
Från nån vars klocka slutat slå = from someone whose clock has stopped beating
Lyser det starkaste just nu = This now shines the brightest
För lugnet som jag fått hade du = The peace I received had been you 

Där i din himmel bortom sekel av skimmer = There in your sky beyond a century of shimmer
Längre än ögat når, än jag förstår = Further than the eye can see, now I understand
väntar du på mig = you are waiting for me
Och när tiden är inne, när livet blir till ett minne  = And when the time comes, when life becomes a memory
Hittar jag vägen fram till evighetens land och till dig = I'll find the way to the eternal country and to you 
När tiden är inne, när livet blir till ett minne = And when the time comes, when life becomes a memory
Hittar jag vägen fram till evighetens land och till dig = I'll find the way to the eternal land and to you 

Låtskrivare: Sonja Aldén, Bobby Ljunggren, Peter Boström



No comments:

Post a Comment