Search This Blog

Monday, March 1, 2010

Linn - A Song From the Heart


Linn En sång från hjärtat = Linn - A Song From the Heart

När nånting händer och det känns så kallt = When something happens and it feels so cold
Det ända man ser är mörkrets fall = The only thing one sees is darkness falling
Jag försöker se upp till himmelen nu = I'm trying to look up to heaven now
Men jag kan inte se dig något mer = But I can not see you any more
Och ingen kan nånsin ta din plats i mitt liv = And no one can ever take your place in my life
Och vad ska jag göra utan dig = And what shall I do without you

Jag gråter ofta = I often cry
Och vad ska jag göra utan dig = And what shall I do without you
Alla minnen när du såg i mina ögon = All the memories when you looked in my eyes
Och ingenting får dig tillbaka nu = And nothing gets you back now

När allting var som svårast för dig = When everything was as difficult for you
Så sa du adjö och lämna oss kvar = So did you say goodbye and leave us still
Mina tårar faller för min saknad är så stark = My tears fall because my longing is so strong
Så mycket tid du hade men nu är det över = How much time you had but now it's over

Ännu ser jag dina tårar = Yet, I see your tears
Ännu hör jag din röst = Yet, I hear your voice
Jag kommer ihåg ditt leende = I remember your smile
Jag kommer aldrig lämna dig = I will never leave you

Jag gråter ofta = I often cry
Och vad ska jag göra utan dig = And what shall I do without you
Alla minnen när du såg i mina ögon = All the memories when you looked in my eyes
Och ingen kan får dig tillbaka nu = And no one can get you back now

Nej, inget kan få dig tillbaka nu = No, nothing can get you back now



Warning: This translation is by me and I don't speak Swedish. It is just to help me learn. Any comments are appreciated. By the way, I really like the song. Linn Eriksson is a young girl living in Falun with her sisters and parents. I read somewhere the song is about a friend who committed suicide.

No comments:

Post a Comment